dag 14: st. Lucia Wetlands

5 mei 2018 - North Uthungulu, Zuid-Afrika

We hebben geluk vandaag er zijn nog tickets voor de bootcruise van 10 uur. En daarom hebben we lekker kunnen uitslapen tot 8 uur. Bij de receptie van de camping kunnen we de tickets ophalen. Rini zijn geduld wordt wederom erg getest....... Hij weet het nu zeker, hij gaat nooit in Afrika wonen.
Na 20 minuten, hebben we eindelijk de tickets. Onduidelijk waarom het allemaal zo moeilijk was en 3 privé gesprekken te hebben aangehoord. Ik kan er gelukkig om lachen.
We vinden meteen de juiste locatie en zijn ruim op tijd. Gisteren zagen we al hippo's (nijlpaarden) in de rivier, nu zitten ze dichtbij en zijn ze erg speels. We boffen met het weer. Volop zon en al 22 graden. Dat wordt zonnebrand smeren.
Iets over 10 uur, ze kennen hier ook een gils kwartiertje......, vertrekt de boot richting het st. Lucia meer. We zien heel veel nijlpaarden, ook met een jonkie, verschillende krokodillen, waterbuffels die net het water ingaan en een paar zee arenden. Na 2 uur cruises, stappen we tevreden uit. Dit was weer gaaf!!!!
We pakken de camper weer, nog snel een fooi voor de parkeerjongen die op onze auto heeft gelet en rijden naar Is. Dit is een stukje tropische oerwoud, geen nationaal park maar een staatspark. Er komen leeuwen, olifanten, neushoorns en nijlpaarden in voor en het eindigt aan zee met een strandcamping en mogelijkheden om te zwemmen in de Indische Oceaan.
Ook hier wordt ons geduld, tja vooral dat van Rini, weer flink op de proef gesteld. De dame van de receptie spreek slecht Engels en heeft een werkhouding die bestaat uit op haar stoel hangen en haar hoofd ondersteunen terwijl ze met 1 vinger typt. Denk dat er voor mij best een uitdaging ligt in coaching on the job maar sommige dingen moet je laten zoals ze zijn en gewoon accepteren.
We rijden het park in en verbazen ons over het verschil in planten en uitzicht. Inderdaad tropische. Er vliegen veel gekleurde vogels en we zien een waterplas met groen gras en zebra's. Het licht valt er mooi op! Even genieten. We vervolgen de route en zien veel herten, ook weer soorten die we nog niet hebben gezien. En uiteindelijk zijn ze daar....... 2 grazende neushoorns. Yehhhhh... nu nog cheeta's en giraffen en ons lijstje is compleet. We hebben geluk want we komen nog 4 neushoorns tegen, 3 grotere en een kleine. Ze zijn donker grijs maar volgens ons boekje zijn het white rhino's. We rijden door naar de camping. Ook hier een zeer tropisch gevoel met loopbruggen en bushlodges. En de camping ligt aan zee. De rest van de middag brengen we door op het strand. Een papa en 2 kids wagen zich zelfs in zee. Met laag water, kun je voor de kust snorkelen maar we hebben nu hoog water en flink wat golven.
We willen deze leuke dag eigenlijk afronden met een braai. In de koelkast liggen heerlijk ruikende worstjes maar helaas. Vanwege het gevaar op bosbrand mag er geen braai aan.
Als we s avonds buiten eten valt het ons op dat het erg donker is. De camping heeft geen lampen en de plekken liggen ver van elkaar verspreid. We hebben ook geen bereik met de telefoon. Uiteraard ook geen wifi......(hahahaha).
Dit verhaal kunnen we pas morgen plaatsen. Wij genieten nog even van alle rust en oerwoud geluiden. Tot morgen op deze reislogger!