dag 15, Hluhluwe Imfolozi Park

5 mei 2018 - Enqupheni, Zuid-Afrika

De ochtend begint al meteen spannend. Na het ontbijt rijden we weg bij Isimangaliso Wetland park. We rijden nog een loipe die we gisteren hebben overgeslagen. De eerste paar honderd meter gaan goed maar dan..... een grote tak boven de weg en de camper past er niet onder door....... We zetten hem in zijn achteruit en proberen het linksom en rechtsom...... het past niet. Plan 2: claudia achter het stuur, Rini op de bumper en hij probeert de tak omhoog te duwen.... plan werkt niet..... chips.....
plan 3: Rini probeert de tak omhoog te duwen of af te breken met de bezem (sorry, vergeten foto's te maken en hillarischer wordt het niet). Uiteindelijk geven we het op. Dat wordt terugrijden. Keren gaat niet. Het is een smalle pad, met een verhard stuk waarop de wielen net passen...... overal bomen en takken en dan achteruit met een camper van 7 meter lang, 2.4 meter hoog en 2.3 meter breed. Achteruit de heuvel af en weer op, manoeuvreren over de 2 verharde rijstroken. Maar het is gelukt dankzij driver Rini.
We koersen richting uitgang en rijden naar Hluhluwe. Een korte rit van 80 km maar wel over lokale wegen.
Om 9 uur rijden we Hluhluwe binnen. Het is niet druk, inchecken verloopt een keer soepel en 9.15 uur rijden we het park in. Binnen een paar minuten zien we giraffen lopen. Yehhhhh, weer iets van het lijstje. Al snel zien we zebra's en dan eindelijk een neushoorn. Hij steekt zo de weg over en dan komt er ook nog een moeder met jong achteraan.
We rijden de hele dag door het park en hebben weer veel mooie beesten gezien. We verlaten het park aan de andere kant en rijden naar Hluhluwe stadje. Een ritje van 15 minuten. Hluhluwe park heeft veel lodges, chalets en zelfs safari tenten maar geen camping. We hebben in het campingboek een mooie camping gevonden, babybush lodge.
We arriveren wederom in een prachtige tuin met mooi complex. Receptie en restaurant in Afrikaanse stijl, mooi zwembad erbij en baby bushes, een soort van eekhoorn aapjes die iedere avond om 19 uur mogen worden gevoerd.
Er is weer een braai dus bbqen maar. Net als gisteren was het een warme dag en warme avond. We roosteren marsmallows en de overburen sluiten even aan.
Morgen verlaten we Zuid-Afrika voor 1 dag. We gaan naar Swaziland. Iedereen fijne avond nog. Groetjes uit een warm Zuid-Afrika.

1. Merel:
    5 mei 2018
    Dat was weer een avontuur dan met de camper...😳
    Wij ook aan de marsmallows maar dan in Limburg.
    Geniet er nog lekker van daar! 😘