dag 13: Drakensbergen en St. Lucia Wetlands

3 mei 2018 - North Uthungulu, Zuid-Afrika

Vanochtend was het vroeg, heel vroeg. We staan op om 5 uur en rijden 6.10 weg. Dan is het net licht. We zijn onderwegr vulcano mountain. Een mooi uitkijkpunt over de Drakensbergen en een punt waar de lamergier is uitgezet. Na 30 kilometer rijden nog geen afslag en we zien lichtjes in de verte. Onze vrees wordt waarheid. Afslag gemist. Balen. We besluiten niet om te draaien. De zon is op dus het mooiste moment hebben we gemist. Daarnaast kunnen er gieren zitten maar ook niet. Om daarvoor 60 kilometer om te rijden.......
We rijden door het glooiende landschap. Groene heuvels die overgaan in dalen en nieuwe heuvels. Na 100 kilometer komt het massieve gebergte, amfitheater. We stoppen om wat te drinken maar vanuit de verte was het indrukwekkender dan dichtbij. We verlaten met het amfitheater ook de Drakensbergen en er volgen 500 kilometers aan snelweg. Saai qua route maar ook een belevenis op zich. In Afrika heb je koeien langs en op de snelweg, overstekende geiten en veel mensen. Lopend maar ook overstekend terwijl wij met 120 kilometer komen aangedenderd.
Na 450 kilometer slaan we af en komen door een groter plaats. We zien een pick and pay aangegeven. De grote supermarkt keten. We rijden de stad in en stuiten op een grote mensen massa. Kar en wagen. Vrouwen met manden op hun hoofd. Allerlei kramen en veel, heel veel mensen.
Het is nog 35 kilometer naar st Lucia.
Waar we gaan overnachten en morgen gaan we op bootcruise voor croco's en hippo's. S middags willen we doorrijden naar het strand voor wat relax tijd.
We gaan een hapje eten. Groetjes van ons allemaal.