dag 11: Mount Zebra NP

1 mei 2018 - Mount Zebra National Park, Zuid-Afrika

Vandaag weer een route van 230 kilometer vanuit Addo naar Mount Zebra. We hebben geen boodschappen kunnen doen in Addo. Het hele plaatsje was een benzine pomp, 10 koeien en wat hutjes...... Dit
is een van de bekendste en aantrekkelijkste parken van Zuid-Afrika. In Nederland zou er een heel circus aan hotels en winkels zijn die mee profiteren van alle toeristen. Gelukkig ligt Mount Zebra wel aan een grotere plaats met supermarkt. We laden weer vol en rijden over een zeer slechte weg de laatste 10 kilometers. Het is niet druk en om 11 uur hebben we de registratie doorlopen en een plekje op de camping. Wederom een plaatje. Prachtig gelegen tussen bergtoppen, het doet ons denken aan Zion voor de Amerika kenners.
We rijden richting picknick voor een vroege lunch maar worden al snel geterroriseerd door apen. Uiteindelijk geven we het op en eten binnen verder. Het is warm vandaag. Zeker 28 graden.
De route volgt door de bergen. Pfffff.... vast mooi maar ik heb niet gekeken. Vond Mien (de moeder van Rini) het al eng in Griekenland. Dit was 10 keer zo erg. Een flinke klimpartij over een zandpad. Camper paste er net op. Reling of iets kennen ze hier niet. We zaten op het hoogst op 1950 meter. Ik was blij toen we weer in het dal waren. Was in de bergen de natuur prachtig, dieren zagen we niet. Eenmaal in het dal kijken we op kilometers aan grasvlakten en zien we hele kuddes aan zebra's, wilde beesten en springbokken grazen. Er komt ook een kudde wildebeesten vrijbij trekken. Mooi gezicht. Helaas geen leeuwen of cheeta's gezien vandaag.
Bijna terug op de camping, horen we een hoop herrie en komt er een flinke groep bavianen over de weg. Die hebben we nog mooi even gezien.
We vinden een mooi plekje op de camping met uitzicht op de bergen. We gaan even met een boekje in het zonnetje zitten en de meiden gaan naar het zwembad. Jawel de meeste parken hebben een natuurlijke vijver of echt zwembad. Hier is een chloorbad.
De camping is weer lekker rustig en volop ruimte. De braai aan en daarna nog marshmallows geroosterd.
Morgen staat de langste reisdag op het programma. 630 kilometer door de Drakensbergen naar Golden Gate
Highlans NP.
Alvast welterusten iedereen. Wij kruipen er alweer in. Morgen om 5.30 opstaan. Groetjes van ons allemaal.