Here we go: dag 1 Hinterhemsdorf

20 juli 2023 - Hinterhermsdorf, Duitsland

Woensdag nog de laatste dingetjes gedaan. Moesten allemaal nog een halve dag werken. Uiteraard de broodjes voor onderweg gesmeerd, toiletspullen en de auto ingepakt en voor de caravan gezet. Ready!

We vragen ons nu wel af, hoe doen mensen dat met een auto met caravan.... Kofferbak van ons bakbeest zat al heel snel vol.... En de sleurhut is ook afgetopt.... We missen nu al de ruimte van een bus. Of misschien minder mee nemen. Hoeveel heeft een mens echt nodig😉

Dan is het tijd om Beer weg te brengen. Hij mag gaan logeren bij Opa en Oma. Zijn lievelingsknuffel ligt al klaar, slaapkussen ingepakt, we hoeven nog net geen reistas mee te nemen. Dus wederom bepakt en bezakt zetten we Beer af en eten nog snel een laatste hapje mee. Het was weer heerlijk Opa!

Rond 20.30 gaan we naar bed en tot mijn grote verbazing, slapen we binnen no time. We zijn intussen toch echt wel ervaren kampeerders en globetrotters (😂🤔😂😂) maar toch weer spannend. Andere auto mee, flinke reis naar plekken die onbekend zijn. Om 2 uur worden we pas wakker van de wekker en 2.45 is het dan zover. Onze reis gaat beginnen.....

We rijden vlotjes in een uur Nederland uit. Maar in Duitsland regen. Bhll.. donker en regen, niet fijn. Tot aan Kassel komt het regelmatig met bakken naar beneden. Tussendoor wel weer droog. Rijden wij met de bui mee of de bui met ons 🤔

Rond 8 uur stoppen we om te tanken, sanitaire stop (zo fijn in het eigen huisje) en een broodje. Koffie uit de thermoskan maakt het wel compleet... Nog 325 km te gaan maar de gehele rit geeft Google al aan dat er vertragingen zijn bij Dresden. Intussen opgelopen tot 45 minuten. We gaan het zien.

Stipt 13 uur bereiken we Hinterhemsdorf, camping Thorwalsbick. Helaas dus een flinke file bij Dresden. 6 banen naar 3 en naar 2. Hele rijen met vrachtverkeer. Leek wel de Brennerpas. De rit na Dresden was wel mooi. Vooral het laatste stuk door Köningstein, Bad Schandau en Sächsisch Sweiz (zoals de Duitsers hier zeggen tegen Boheem Zwitserland). Onderweg rijden we achter een Bommel trammetje, het vervoer door dit park. Ook dat zorgt voor enig oponthoud. De weg is zo smal dat we met geen mogelijkheid kunnen passeren. Onze driver Rini is van het gassen maar het ging niet passen.

En daarmee moeten we 1.5 uur wachten. De camping heeft rust tussen 12 en 14.30 uur. Het is wat het is en we lopen even een rondje. Al snel hebben we de Oost Blok kantine ontdekt. Echt hilarisch, een gezamenlijke keuken met tafels en koelkast voor algemeen gebruik. We lunchen met de overgebleven broodjes.

Na het inchecken, hoort daar Oost Blok chagrijn zijn, zou dat de charme verhogen, krijgen we een ruime plek. Nu komt onze ervaring van pas. Binnen 20 minuten zijn we geïnstalleerd en nemen we een lekker drankje. Vandaag even relaxen. De driver en co-driver hebben een lange dag gehad. Op de achterbank was het beter toeven😉

Morgen gaan we het Nationaal Park bezoeken.

1. Bianca Gosens:
    20 juli 2023
    Ja inderdaad in een auto past minder in. En wat denk je als je 3 pubers op achterbank hebt 🤪
    Maar wij nemen ook nooit oven, Senseo, 2 koelkasten etc mee...hahaha.

Alle gekheid op een stokje: heel veel plezier en veilige km's samen! En mooi weer natuurlijk!🌞
  2. Rini, Claudia, Quincy en Chloë:
    21 juli 2023
    Hahahaha, een mini me dolce Gusto hè. De volgende keer pakken we rondom de kids in 😉

Jullie ook alvast succes met inpakken, feesten en vakantie 👍