Dag 27: Al een beetje naar huis: Hermagor Oostenrijk

15 augustus 2023 - Hermagor-Pressegger See, Oostenrijk

Vanochtend ging de wekker weer vroeg, 6 uur. Zeker na de leuke avond waardoor we niet heel vroeg naar bed gingen. Maar we moeten opruimen en gaan naar de volgende stop. En met dit warme weer en drukke verkeer, reizen we graag vroeg (ja, wij he, de meiden niet). Met veel moeite komt iedereen uit bed. Vandaag hebben we een andersom dag😂😂😂 We ruimen eerst alles op en eten dan een snel ontbijt. Reden: de bakker gaat pas om 7 uur open...... Gelukkig hebben we een statafelboom op de plek. Die gebruiken we vanochtend als koffiebar.

Om 7.15 uur rijden we weg. Geen regen gehad, dus alles kan droog mee. We gaan verder terug richting Nederland. Echt de allerlaatste "echte stop" gaat nu komen. Na lang zoeken en veel twijfels, hebben we toch voor Oostenrijk gekozen. We wilden eigen naar Noord Italië, op de hoogte van Trento of eventueel Bozen. Maar verschillende campings gebeld en gemaild.... Vol of verplicht 5 nachten af te nemen en dat is een beetje duur als je er maar 3 blijft. Richting Slovenië durfden we niet te riskeren en nog verder omhoog en dan Oostenrijk in, zou vandaag veel tijd gaan kosten. Uiteindelijk vinden we een camping vlakbij het 3 landenpunt Italië - Oostenrijk - Slovenië.

We verlaten Kroatië via Koper. Nog steeds zo raar punt, je moet middag door de stad, als 19 jaar geleden. Gelukkig geen grenscontrole. Dan de 15 minuten door Slovenie en dan piepen we Italië al in. We volgen een stukje de route richting Venetië maar gaan dan ophoog richting Udine en Tarvisio. Deze route hebben we nog nooit gereden maar een prima weg. Niet te steil en wel een mooi uitzicht. Veel tunnels. Voordeel is dat het niet mega druk is en we niet door de Karawanke tunnel hoeven. Dan is het nog een mini stukje Oostenrijk in. De camping heeft aangegeven niet de navigatie te volgen maar een andere route, iets meer km maar die andere route is niet te doen met caravan of aanhanger..de aangegeven route gaat perfect. 25 km en daar deden we 20 minuten over.

De camping ligt prachtig in een dal bij de Pressegersee. Een groot meer, schijnbaar het warmste van Oostenrijk. Omringd zijn er flinke bergen. We kunnen snel inchecken omdat vooraf alles al online moest worden ingevuld en krijgen nog wat uitleg. Vandaag is het Onze Lieve Vrouwe Hemelvaart. En dat is een echte feestdag in Oostenrijk (ook in Italië, Kroatië en Duitsland). Daarom zijn er aangepaste openingstijden van het winkeltje en restaurant. Zwembad en natuurlijke zwemvijver zijn wel open. En er is een welness complex dat bij de prijs is inbegrepen.

We krijgen een mooie en ruime plek met schaduw. Want ook hier schijnt de zon lekker door. Na een lunch gaan we richting zwembad. Dit is niet mega, maar ruim voldoende en vooral niet druk. Er zit een jacuzzi bij. Na het zwemmen, bubbelen we nog met uitzicht op de bergen. Niet slecht 😂😂😂

Na het zwemmen nemen we nog even een kijkje bij de sauna. We verwachten eigen niets maar zijn aangenaam verrast. Een paar mooie sauna's en afkoelbad, douchen en relaxruimte met koffie/thee en water. En een mooie buitenruimte. Deze gaan we morgen zeker even uitproberen 👍 Komen we helemaal relaxed thuis 😂😂😂

Morgen gaan we op het gemakje opstaan en dan een wandeling maken rondom de Pressegersee.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade