Dag 22: reisdag naar Vrsar en chillen

10 augustus 2023 - Funtana, Kroatië

Vandaag nemen we afscheid van Krk. Het heeft vannacht wel flink gewaaid maar eens niet geregend. We kunnen alles droog inruimen en opvouwen. We rijden verder terug richting Italië. Het is 145 km en we gaan er 2 uurtjes over doen.

We moeten eerst weer over het eiland en de brug richting het vasteland. Geen probleem. We hebben op de heenweg geen tol hoeven betalen en nu op de terugweg ook weer niet. Vanuit de brug kun je meteen de snelweg op richting Rijeka. We gaan kilometers vreten over de snelweg. Niet de leukste route maar wel snel.

Na 100 km snelweg komt daar de afslag Vrsar. De laatste 15 km is binnendoor. En gelijk weer een hobbelweg, lekker smal. Uiteraard druk en dan vooral met campers en caravans.

Rond 10.45 uur komen we aan bij de camping. Flink druk bij de ingang en eigenlijk kunnen we de auto met caravan nergens wegzetten en blokkeren we de doorgang. Lekker over nagedacht. Chloë en ik lopen snel naar de receptie en kunnen meteen inchecken. We krijgen een plattegrond mee en wat uitleg over de animatie en omgeving. Snel weer terug naar de auto maar intussen is het gelukt om deze aan de kant te zetten. We kijken even op de plattegrond en rijden de camping op. Uiteraard verkeerde kant op. En het is een super volle en smalle camping. Ergens draaien gaat hem niet worden. En we zijn niet de enige die verkeerd rijden. Voor ons probeert een Duitser met veel moeite zijn caravan te keren. Terwijl wij staan te wachten, schiet een Nederlander te hulp en legt uit dat we om moeten rijden, terug naar de slagboom en dan de andere kant op. Dat gaat een stuk makkelijker en al snel vinden we ons plekje.. Ruime plek met schaduw maar met een onhandige boom op de plek. Gelukkig kunnen we de caravan met de mover makkelijk op de plek manouvreren en past de auto er ook nog bij..

Vandaag staat er niets meer op het programma. We hebben een vakantiedag. Lekker luieren in de stoel en op het strandje. In de avond de bbq aan en na het eten lopen we nog even naar net stadje. Leuk maar niet heel bijzonder. Ze hebben wel lekker Italiaans ijs 😋

Morgen gaan Rini en de meiden iets samen doen, een introductie duik. Ik heb nog getwijfeld maar durf het niet aan om mee te gaan. Ik heb een hekel aan onder water zwemmen en erg snel last van mijn oren. Waarschijnlijk ga ik wel mee kijken. Even zien hoe het loopt en wat er mogelijk is.