Dag 2: Op weg naar Ottawa

24 april 2022 - Ottawa, Canada

Vanochtend worden we wakker in de camper. Redelijk goed geslapen, warm genoeg maar een hard matras. We besluiten om binnen te eten. Het is droog met een zonnetje maar toch wel fris.

Na het eten proberen we weer om de Heather aan te krijgen in de camper. Het warme water werkt niet. Balen. We proberen van alles maar geen warm water. Dan maar old school, keteltje water op het vuur en dan afwassen.

Rond 9 uur vertrekken we richting Toronto, again. We zijn voorbereid op file rijden maar het valt mee. Het wordt vandaag sowieso een lange rit want we hebben 600 km te gaan. Als we eindelijk uit Toronto zijn, hebben we wel genoeg snelweg gezien en pakken we Highway 115 richting de Highway 7.

Geen industrie en multi afslagen meer maar een 2 baansweg en boerderijen. Even wat anders te zien.

De 115 gaat over in de 7 en dit voelt meer als Canada. Het landschap wordt meer afwisselend, er komen heuvels met rotsblokken, zwart en groen graniet, gevolgd door rotsen met meer geel of roze erin. Meren wisselen af met moerassen en tussendoor bossen. We stoppen voor wat eten maar echte picknickplekken zijn er niet. Jammer ...... Het weer wordt ook wisselvallig en er druppelt steeds meer een drupje.

De laatste 100 km is weer over een snelweg en dan rijden we Ottawa binnen. Gelukkig via een buitenwijk die ons gaat brengen naar een andere buitenwijk waar Mark en Myriam wonen. Rond 17 uur arriveren we dan op bestemming.

Terwijl we net uitstappen worden we gebeld door Fraserway. Hebben we dit al geprobeerd of dat... Kunnen we zus doen of zo. Maar wat die man ook vraagt of voorstelde, de boiler springt niet aan.

Hij gaat ons terugbellen.....

Daarna kunnen we eindelijk Mark en Myriam begroeten. 4 jaar geleden voor het laatst gezien. Natuurlijk wel regelmatig gesproken via whatsapp en toch voelt het al snel weer vertrouwd.....

We krijgen een rondleiding door het nieuwe huis en gaan wat drinken met een real Canadian donut.

Terwijl Rini en Mark de camper naar de ouders van Myriam rijden, lopen we een rondje door de buurt. S Avonds bestellen we hamburgers met friet. Flinke burgers en praten we bij. Half Nederlands en Engels 😬

1. Mart Gosens:
    24 april 2022
    als ik het begrijp was dit een saaie dag behalve het weerzien van mark
    dus nu een paar dagen genieten van elkaar