4 dagen gestrand in Sand

9 augustus 2015 - Stavanger, Noorwegen

Hierbij een update. We zitten nu in een havencafeetje en kunnen even op de computer. Er is in dit hele gat geen wifi waar we gebruik van mogen maken. Onvriendelijk volk die Noren...... En smerig, zitten nu 4 dagen op de wei die ze hier camping noemen maar het sanitair is nog geen een keer schoon gemaakt. Nou ja, sanitair..... boerenstal waar je liever geen minuut in wil verblijven.

Vrijdag hebben we nog gebruik gemaakt van de wifi van het museumpje maar dat gaat nu ook niet meer. Beveiligd.

Vandaag zou de auto komen maar helaas. De ANWB beloofd van alles maar komt niets na. Het verhaal wordt steeds meer bizar. Zaterdag is er een auto vertrokken vanuit .... Nederland. Jawel hoor! Hij hoopt morgen op de plaats van bestemming te zijn want ja we zitten nogal afgelegen. Vertel ons wat!

De garage denkt dat de Turbo kapot is. Deze was in Nederland op vrijdag of zaterdag gemaakt maar hier niet. Ze hebben de komende 2 weken geen tijd. Daarom gaat onze auto op transport. Ze kunnen deze wel maken maar willen niet.....

Hoe het allemaal kan en waarom het plan is veranderd kon het meisje bij de ANWB ook niet vertellen en nee de ANWB is niet verantwoordelijk als we woensdag de boot missen. Misschien de reisverzekering. PFFF, grom grom (shit shit).

En is er dan in heel Noorwegen geen vervangende auto te huren die onze caravan kan trekken. Ik geloof er niets van. Onze caravan is een kleine voor Noorse begrippen. Hier heb je minimaal een 4 wieler van 9 meter. Die van ons is 2 wielen en 7,5 meter.

Had de ANWB dan geen huurauto kunnen inzetten zodat we naar de haven van Gøteburg konden rijden en daar de andere auto kunnen aanpikken voor de reis naar Nederland. Onze auto is vannacht met de boot van Kiel naar Gøyeburg vervoerd.....We hebben aangeboden om zelf naar Stavanger te rijden of Bergen om daar een grotere huurauto op te halen. Wat betekend dat we met 2 auto's zouden moeten terugrijden (180 km enkele reis) over een smalle weg. En ik zou dan zelf moeten terugrijden (we kunnen hier bij de garage namelijk wel een kleine auto huren). Maar zelfs dan kan de ANWB niks regelen. Ongelooflijk!

We hopen nu dat de auto er morgenochtend is en gaan dan meteen naar de haven van Gøteburg rijden. We moeten het net kunnen redden en hebben al besloten dat we desnoods doorrijden tot 20.00 uur, gaan slapen en om 5.00 uur weer gaan rijden. We willen nu nog maar 1 ding en dat is terug. We zijn de camping, een boeren knollenveld zonder voorzieningen meer en meer dan spugzat, we kunnen nergens heen zonder auto en het dorp is 2,5 km lopen maar is niet veel groter dan een winkeltje en een haven met een veerpont. Niks te doen dus. De kinderen vermaken zich gelukkig met leesboeken en een spelletje maar we hadden allemaal gehoopt dat vanmiddag de vervangende auto er al was.

Noorwegen, niet ons vakantieland! Prachtige natuur en mooie dingen gezien maar dat is het. Mensen zijn onvriendelijk, toiletten zijn smerig. Leven is duur. Bewegwijzering is slecht en de wegen zijn ook slecht.

Intussen al verschillende mensen gesproken die ook al stukken hebben gehad aan camper, auto of caravan. En vooral het verhaal dat de Noren zo onvriendelijk en onbehulpzaam zijn.

Hopelijk morgen beter nieuws.

1. Anita Gosens:
    9 augustus 2015
    Dat is.zwaar klote! Volhouden maar, zit niks anders op. Duimen dat auto er morgen is, x