Een nieuw en toch beetje oud avontuur

10 april 2022 - Gilze, Nederland

Voorjaar 2019:

Al een paar jaar waren we bezig met het idee het avontuur aan te gaan voor een wegbrengcamper. Of het lukte niet met de data of er kwam een ander reisplan voorbij maar in januari 2019 zagen we een mooie aanbieding naar West Canada in de meivakantie van 2019.

"Toevallig" vond broer Mark het nodig om naar Canada te verhuizen in juli 2018 dus een mooie optie om zaken te combineren.

In maart 2019 waren we volop in voorbereiding toen er opeens Corona was. Ach.... dat is ook weer zo voorbij. Op 15 maart toch wel verbijsterd dat er een lockdown zou komen maar we hadden nog wel even tot 6 mei...... Het werd een weekje kamperen in de achtertuin. Proberen maar niet te veel te denken aan wat we eigenlijk zouden gaan doen en hopen dat we toch nog iets van het geld terug zouden zien. Want ja, een wegbrengcamper is stukken goedkoper maar niet goedkoop.

Mei 2020: het weekje achtertuin werd een weekje kamperen in de buurt. Fietsen mee, hond mee. We hadden zon, regen en wind, Rini kon ouderwets zijn verjaardag vieren op de camping maar weer geen Canada. De grenzen waren dicht, het risico te groot. Corona was de baas.

En nu gaan we het toch weer proberen. De reis is geboekt. Niet naar West Canada maar Oost Canada. We vliegen op Toronto. Paar uurtjes rijden naar broer Mark die intussen in Ottawa is neergestreken. Spannend om weer zo ver te gaan. De grens is open, alle restricties zijn weg maar ik geloof het pas als dat vliegtuig is vertrokken. Spannend omdat we Oost Canada niet kennen, het veel onbekender is en ook minder toeristisch voor Nederlanders. Spannend omdat we een mega Camper gaan wegbrengen van Toronto naar Halifax