Dag 3: Ottawa

25 april 2022 - Ottawa, Canada

Wederom zijn we vroeg wakker. Gisteren tot 23 uur kunnen wakker blijven maar om 6 uur weer wakker. Nog blijven liggen tot 6.45 maar toen toch opgestaan. Douche genomen nu het kan 😬. Wie weet wanneer we weer kunnen douchen op de camping nu het water in de camper niet warm wordt. Diverse campings zijn of gaan open maar niet alle campings hebben het water aangesloten vanwege het weer. En dan is het toiletgebouw ook niet in gebruik...... In het ergste geval wordt het water koken en wassen aan de wastafel.... want we hebben besloten dat we verder gaan reizen en niet terug gaan. Dat is 1200 km rijden (600 heen en terug) en kost ons 2 dagen .

Mark heeft intussen koffie gezet en is bezig aan een ontbijtje. Vers fruit, eieren en skweesy kaas (kaas waarop je kunt knijpen en die gaat piepen, why🤷🏼‍♀️) en voor de finish nog koekjes en brownies. Het valt ons op dat er veel zoete spullen worden gegeten bij het ontbijt. Naast wederom een halve liter koffie, komen er ook nog even pakken sap op tafel van 4 liter (giet dan maar eens in zonder knoeien) en een zak melk. Vooral die zak melk is hilarisch. Ze hebben een kannetje waarin die zak past. Wat het voordeel is????

Na het ontbijt gaan we naar Ottawa centrum. Niet mega groot maar een flinke wandeling. Omdat het mooi weer was, slaan we het museum over en nemen de route langs het kanaal en de parlementsgebouwen. Mooie gebouwen, schone stad. Het voelt Engels aan. We stoppen voor een plaatselijke delicatesse, soort van appelbeignet maar dan net anders. Hierna gaan we naar een groot park en lopen de route naar Lake Pink. Een meer met groen/blauw water maar vernoemd naar de familie Pink die zich daar ooit vestigde.

Na een stevige wandeling van ruim 1 uur zijn we terug bij de parkeerplaats. We gaan naar een spelletjes hal. Kunnen we wat eten en drinken en even uitrusten. Aangekomen volgen we Mark en Myriam een donkere gang in, een vaag trapje naar beneden. We komen in een donkere kelder met een bar en vol met ouderwetse spellen. Een groot aantal flipperkasten maar ook Pacman en race- en schietspellen. Weer eten we een plaatselijke delicatesse, schijfjes van zetmeel, gekookt en dan gefrituurd. Het wordt geserveerd met zure room, bietensalade en witte kool. Een lekkere snack.

Na wat eten en drinken is het tijd voor een spelletje. Je betaalt vandaag een vaste prijs en daarmee kun je onbeperkt gamen. We gaan flipperen maar ook Pacman en Godzilla is leuk.

Moe maar voldaan gaan we terug naar het huis van Mark en Myriam. De bbq kan aan voor hotdogs en aardappelsalade.

We kijken nog wat tv. Leuke maar ook vermoeiende dag. Ruim 19000 stappen gemaakt, beetje verbrand door de zon.... sluiten we de dag af en gaan we op tijd slapen. Morgen weer een nieuwe dag.

1. Anita Gosens:
    Doe Mark en Myriam de groetjes
  2. Rini, Claudia, Quincy en Chloë:
    👍👍👍
  3. Mart Gosens:
    25 april 2022
    jullie hebben allemaal de groetjes van mij
    en het is vast leuk om elkaar na zo lange tijd
    weer eens gezien te hebben
  4. Rini, Claudia, Quincy en Chloë:
    27 april 2022
    Groetjes terug van ons allemaal 😘
  5. Rini, Claudia, Quincy en Chloë:
    25 april 2022
    👍👍👍👍 ja, een heel leuk weerzien