Dag 2: 22 april, Tafelberg en Kaapstad

23 april 2018 - Cape Town, Zuid-Afrika

Na een heerlijke nacht slapen, kunnen we aanschuiven voor het ontbijt buffet. Nog even een luxe want over 2 dagen moeten we weer zelf voor het ontbijt zorgen. Eigenlijk staat alles er, noem het op en je kunt het hier krijgen bij het ontbijt. Een hele scala aan vers fruit, yoghurts en cornflakes, noten en cruesli maar ook spek, bonen, gebakken aardappels en ei. Een heel assortiment aan brood, luxe broodjes, cake en koekjes en zelfs oliebollen (jawel in het afrikaans vetkoek😂). We zagen zelfs rijst, warme soep, groenten en curry......
Na het ontbijt, vertrekken we al om 8.15 uur naar de tafelberg. Chaffeur Mario brengt ons weer en zal ons ook komen halen. In de ochtend is het niet zo druk en heb je meer kans op spectaculaire vergezichten weet onze Mario te vertellen. Intussen legt hij uit hoe de stad is ingedeeld en wijst hij allerlei bezienswaardigheden aan. Net een soort van privé chauffeur, niet slecht.
De gondel is veel steiler als gedacht en tis toch wel hoog (lees even Quincy en Claudia hebben flink hoogtevrees) maar we gaan met vieren omhoog. Blijkt de vloer nog te draaien, extra spectaculair, extra eng. Maar boven inderdaad fantastisch. Er hangt een wolkendek, de zon komt door. Prachtig. Terwijl we over het plateau een wandeling maken, trekt het wolkendek open en zien we de stad liggen. Mooi maar we vonden het wolkendek en de opkomende zon mooier. Na het bezoeken van de tafelberg staat chaffeur Mario weer klaar om ons naar het Alfred en Victoria waterfront te brengen. De haven, shoppingsdistrict en place to be. En dat merken we. Het is niet druk maar mega druk. Het weer is prachtig en heel Kaapstad is op de been.
Na een paar uurtjes slenteren, gaan we rond 15 uur weer terug naar het hotel om wat te relaxen bij het zwembad. We nemen om 18 uur de shuttle weer terug naar het Alfred en Victoria waterfront om een hapje te gaan eten.
Een eerste hele leuke dag, heerlijk weer. Super vriendelijke mensen. Op naar morgen. We gaan dan onder begeleiding van een lokale gids naar een township en bezoeken Robbeneiland, de gevangenis waar Nelson Mandela 27 jaar gevangen heeft gezeten.