1 augustus: dag 1 Vertrek Brussel

1 augustus 2025 - Zaventem, België

Gisteren was nog wel even een intensief dagje. Last minute moest er toch nog wel eea worden geregeld. Inchecken voor 3 vluchten, health pass, Nothing to declare.... En niet alles ging even makkelijk. Na wat bloed, zweet en bijna traantje... Zijn we einde van de ochtend toch ready to go.

In de middag tassen ingepakt en nog wat laatste dingetjes opgeruimd.

Nog nooit was een reis zo veel werk. Tot 2 keer toe hebben we de reis moeten uitstellen. Bijna 1 jaar lang zijn we bezig geweest met de planning en het want behoorlijk wat regelwerk. Maar dan kan het toch echt gaan beginnen!

Vanochtend begon de ochtend juist relaxed. We hoefden niet midden in de nacht uit bed, na een ontbijtje pakken we de laatste spullen en gaan we richting Brussel. Onderweg is het behoorlijk druk. Op het vliegveld gaan wij, pakezeltjes richting de check-in. Gelukkig vinden we al snel een trolley waar we de tassen op kunnen dumpen. Dat scheelt alweer. Inchecken is nog old fashion... De rij is niet mega lang en het schiet redelijk op. We hebben geluk, de mensen naast ons zijn overboekt maar wij mogen gewoon mee😀.

Na het inchecken begint de rij voor de wc... En dan de security. Wat een gedoe. Bijna alle tassen gaan naar controle. Quincy en ik hebben geluk maar Rini en Chloë niet. En het wachten duurt wel even. Rini krijgt controle voor het schaartje in de EHBO kit🤦🏼‍♀️ maar mag hem gewoon meenemen. Chloë is helemaal een lucky bastaard. Haar tas is niet gescand en moet opnieuw. Dus ook opnieuw in de rij. Heerlijk vakantie in het hoogseizoen. We wachten maar iets langer, gelukkig zijn we vrij vroeg op het vliegveld. Eindelijk komt ook de tas van Chloë, niks aan de hand en kunnen we verder. Op naar de douane. Ook dit is weer een hele uitdaging. Digitale poortjes met zelfscan. Die soms wel scannen, soms niet. Mensen staan af en toe vast tussen 2 poortjes en het wordt steeds meer een chaos. Gelukkig gaat er een extra poortje open en schieten we snel in die rij😬

Bij ons gaat het super vlot. Scannen, pootje in. Op de voetjes staan, in de camera kijken en 2e poortje gaat ook open. Binnen no time zijn we erdoor.

We eten nog snel een snackje bij de Burger King en lopen door naar de gate. Het gaat nu toch echt beginnen. Indonesië, here we come! We vliegen nu eerst vanuit Brussen naar Doha. Het is 6.5 uur vliegen en we hebben dan 2 uur overstap waarna we doorvliegen naar Kuala Lumpur.

Op Kuala Lumpur hebben we wel pech. We komen aan op terminal 1 (internationaal) en moeten dan naar terminal 2. Dus bagage ophalen, door de douane, naar hal 2 met een ondergrondse metro en weer inchecken en door de douane.... En daarom dus ook een Maleisische in reis visum nodig. Gelukkig gisteren ook geregeld✔️

Morgen zijn we al op onze bestemming.

Foto’s

4 Reacties

  1. Vanessa:
    1 augustus 2025
    Jeetje...wat een gedoe allemaal maar dalijk extra genieten van jullie welverdiende vakantie 😘
  2. Familiegosensverberk gaat naar.....:
    2 augustus 2025
    Ja, dat gaat lukken 😘
  3. Rachel:
    1 augustus 2025
    Heerlijk reizen....alleen alles eromheen is zo'n gedoe. Genieten kan bijna beginnen
  4. Familiegosensverberk gaat naar.....:
    2 augustus 2025
    Dankjewel Rachel!