Dag 30 en dag 31: reizen naar huis

19 augustus 2023 - Villach, Oostenrijk

We vertrekken vrijdag 18 augustus. Helaas het is nu toch echt voorbij. Een saaie weg volgt door Oostenrijk en Duitsland terwijl we kilometers vreten. Net voorbij Würzburg stoppen we voor een overnachting op een trekkerscamping. Goed geregeld want we rijden via een slagboom het terrein op. Kiezen een nummer en kunnen de auto met caravan aangekoppeld laten staan. Bij de receptie registreren we nummer aan kenteken en betalen we voor de nacht. We kunnen nu op ieder gewenst tijdstip weer de camping verlaten. En dat is mooi want dan kunnen we vroeg vertrekken.

Na een lekkere douche lopen we richting restaurant. Ziet er gezellig uit. Terras langs de Moezel. Schnitzel en Spatzel op het menu. Wij zijn dik tevreden. Na het eten lopen we nog even een rondje. De camping is vele malen groter als gedacht en heeft ook veel stacaravans en vaste staanplaatsen als gewone staanplaatsen. Het is er goed druk.

Terug bij de caravan, drinken we nog even wat en lezen nog wat maar dan beginnen de oogjes alweer dicht te vallen.... Om 21.30 kruipen we erin, voor de laatste keer. We slapen heerlijk door de frisse temperatuur en om 5.30 uur gaat wederom de wekker. We frisse ons snel even op aan de wastafel in de caravan. Snel ontbijtje en dan gaan we weer. Nog 4.5 uur (met caravan en tanken rekenen we op 5 uur) en dan zijn we thuis.

Het is nog heerlijk rustig op de weg en lekker fris. We schieten goed op en om 10.15 uur rijden we Nederland weer in en 11.15 uur Gilze. Dit was het dan. The end van 4,5 weken reizen.

We willen iedereen bedanken voor het volgen van ons avontuur. Speciale dank aan ons eigen kind Chloë 😁 Ze was een goede co driver, regelaar en uitzoeker. Ze heeft een fantastische trip uitgestippeld 👍👍

Tot slot nog een aantal leuke weetjes:

- 5250 km hebben we gereden.....

- 6 landen bezocht.....

- op 11 verschillende campings overnacht.....

- heel veel km gelopen, nog veel meer gedaan en gezien......

- hoogtepunt was toch wel de Plivitce Meren en dolfijnen tocht.......

- mooiste land toch wel Slovenië, vooral ook dankzij Irena en Manca. Maar Kroatië, Tjechie en Zuid Duitsland en Oostenrijk waren ook echt tof. We willen nog een keer terug om allerlei andere dingen te doen waar we nu geen tijd voor hadden.....

- We hadden niks willen missen maar misschien nog wel meer willen doen.... zeker ook genoten van de rustmomenten.......

- En tot slot wel erg belangrijk, we zijn nu de bezitters van 3 afschuwelijke kitch bordjes, 3 nieuwe jurken, 3 nieuwe broeken, 4 nieuwe t-shirts, een snorkel set, leuke sieraden en zeer belangrijk 4 hele Tjechische Kronen 😂😂😂

Er ligt voor 4,5 weken aan was. Zo'n 8 tot 10 draaien😱🫣

Tot ziens bij onze volgende trip!