dag 19: Krugerpark, overnachten Letaba

9 mei 2018 - Kruger National Park, Zuid-Afrika

Hebben we gisteren een luipaard of jachtluipaard gezien???????? Néé.... balen.
We begonnen met een hyena in het zand, daarna een olifant en uil. Dan duurt het lang. Het zoeken gaat moeizaam. Gelukkig zien we daarna krokodillen en nijlpaarden, springende vissen die mooi glimmen in het licht en dan weer niks. Langzaam wordt het kouder, de oogjes van Chloë vallen bijna dicht terwijl Quincy enthousiast het zoeklicht bediend. De ranger vindt een kameleon. Hoe??? Geen idee. Wij zien hem uiteindelijk door in te zoemen met het fototoestel.
Hierna zien we een mooie uil. Eerst op de weg en daarna in een boom en dan sluiten we af met een hyena met 2 jongen. Toch wel het toetje. Het was een hele leuke ervaring maar toch wel wat tegen gevallen met wild en de ranger was ook al niet zo enthousiast. De enige enthousiasteling is Quincy.
Na een kort nachtje want de nacht safari duurde tot 22 uur en om 5.15 ging de wekker alweer, cruisen we om 6 uur van de camping het park in. De hele nacht hoorden we hyenas en wilde honden en we worden meteen beloond met een prachtige hyena. Op
een zandpad staat een ranger. Hij heeft een cheeta gezien. Rini en Quincy vangen er een glimp van op maar Chloë en Claudia zitten precies verkeerd. En dan is hij al weg.
Onderweg ziet Claudia een leeuw lopen door het gras. De auto die voor ons rijdt, stopt ook. We zoeken en zoeken maar ze laat zich niet meer zien. De auto voor ons heeft ook een glimp opgevangen. Zo snel kan het dus gaan.......
Hierna rijden we verder richting Satara. Daar stonden we 2 nachten geleden op de camping en zijn we onze water tankdop vergeten. Toch even kijken. We hebben geluk. De buren hebben deze netjes bewaard en zijn bij de caravan als we aankomen. We stoppen onderweg voor een bakkie koffie, nou ja cappuccino en een heerlijk stukje taart. Kuch, kuch een mega stuk. Het restaurant en eten is heel Amerikaans. Het is ons al eerder opgevallen.
We rijden verder richting Letaba. Naar zeggen het mooiste kamp van het park. Onderweg weer veel olifanten, giraffen, bokken, herten, zebra's en apen. Noem maar op. Maar geen cheeta's.
Rond 15 uur rijden we het kamp binnen en checken in voor de camping. Er is nog plaats voor de sunset drive. Een safari van 16.30 tot 19.30 uur. Zullen we een laatste gok wagen? We boeken deze toer en gaan nog snel een hapje eten.
Het was vandaag weer bloedheet. Zeker 34 graden. Maar we smeren ons goed in met deet. Krugerpark is malaria gebied. We doen lange broeken aan en dichte schoenen. Truien en jassen mee en we kunnen gaan.
Gaat het iets worden met deze safari? We zetten het morgen op de blog. Fijne avond. Laatste dag Krugerpark. Baal...baal...baal.
Morgenochtend nog een rit door het park richting Hoedspruit en dan de Blyde river canyon drive.