dag 6: Bonte Bokkies, Klein Karoo en Volstruis

26 april 2018 - Oudtshoorn, Zuid-Afrika

Vanochtend werden we wakker van het tikken op de dag. Regen, bah....
Ze zijn hier blij met regen want het is veel te droog. Het afgelopen jaar heeft het te weinig geregend.
Na het ontbijt is het gelukkig alweer droog en rijden we het park in. Gisteren avond hebben we nog een Serval kat gezien op weg naar het toiletgebouw en nu steekt er weer een over. Te snel voor een foto maar we konden hem nu duidelijk zien. Best een stevig en groot beest en wij hadden vannacht een raampje open. Hmmmmm....... Gelukkig op een kiertje maar toch.
We volgen het pad, vooral grind en gelukkig weinig kuilen en zien weer bonte bokken en red hartebeest, ook een soort hert. En voordat iedereen denkt dat onze kennis van de dieren enorm is... je krijgt een plattegrond met daarbij plaatjes van dieren en planten :)
Na nog meer bokken, grey hartebeest, een arend en secretarisvogels, verlaten we het park op weg naar Klein Karoo. Klein Karoo is het droge middenland tussen de west kaap en drakensbergen. Het staat bekend om de wijnen, boerderijen en struisvogels, op zijn Afrikaans volstruis.
We rijden over route 62 en vinden het lijken op Amerika. Rechte wegen met diepe dalen, droge woestijngrond en rode bergkliffen. Voor de lunch stoppen we op een picknickplekje en lezen we in de reisgids dat route 62 de route 66 van Afrika is. Toch grappig als je het ook inderdaad herkend.
We zien geen buffels maar wel baboons (bavianen). Wederom stak er een zomaar over en nee deze keer hebben we hem niet aangereden. We konden op tijd stoppen.....
Rond 14.30 rijden we Oudtshoorn binnen en gaan we eerst nog naar een struisvogel boederij. We krijgen uitleg over het broeden, fokken en plukken van de vogels en zien hoe er boa's en pluimage van worden gemaakt. Hierna gaan we kijken bij de kuikens en mogen we voeren. Een paar struisvogels happen hard, dus die sla ik mooi over.
Na het voeren staat het fotomoment gepland en het maken van een ritje. De meiden zijn stoer en klimmen boveb op de struisvogel voor een foto. Rini waagt het ook maar ik blijf mooi met mijn voetjes aan de grond. De matrassen en bumpy wegen zijn al uitdaging genoeg voor mijn rug.
Na de foto's mogen mensen onder de 70 kilo ook nog een ritje maken. Wat jammer dat ik meer weeg (hahahaah).
En weer zijn de kids stoer. Quincy twijfel wel maar Chloë loopt al naar voren. Onder begeleiding van 2 mannen, wordt ze op de struisvogel geholpen en daar gaat ze. Het gillen doet denken aan de Baron maar ze wordt goed vastgehouden rn het gaat niet erg hard.
Daarop gaat Quincy ook en wederom horen we flink gegil maar niks aan de hand. Beide zijn toch erg blij dat ze het hebben gedaan.
Na deze leuke middag rijden we naar de camping in Oudtshoorn. Een heel verschil met gisteren maar erg netjes, een zwembad en wifi. Helaas geen kampuur en wilde katten.
Op naar het avontuur van morgen. Groetjes aan iedereen vanuit een warm Afrika.