Dag 4 (23 dec): Skiresort Voss

23 december 2019 - Vossevangen, Noorwegen

Het huisje waarin we logeren is pas gerenoveerd. De vloeren en keuken en badkamers zijn nieuw. Maar ook al het meubilair, uiteraard van Ikea. De bedden zijn ook nieuw. Wij hebben een boxspring en de meiden hebben gekozen voor een aparte combi. Beneden een tweepersoonsbed en daarboven een eenpersoons stapelbed. In Nederland nog nooit gezien maar hier te koop bij Ikea.

Gisterenavond moesten we wel wat wennen aan het matras. Zacht en bubbelig. Het schommelt gelukkig niet maar voelt als drilpudding...... En de dekbedden en kussens zijn zoals in Duitsland. Hoog, dik en pouffie. Als je er bent geweest in de winter, herken je dit meteen......

Vanochtend worden we wakker van de wekker, 7.45 uur het begint al ergens op te lijken. Buiten de dekens is het fris maar ik lig in een lekker warm jelly pouffie coconnetje en wil er nog niet uit. Maar het ontbijt roept want de rest gaat skiën. De warme bakker is hier niet aanwezig maar met de oven en afbakbroodjes uit Nederland merken we geen verschil. Om 9 uur begint het lichter te worden en gaat de familie op weg. Ze liften gaan hier pas om 9.30 open en ze moeten nog een pas kopen en met de gondel omhoog. In het vakantie dorp is onvoldoende sneeuw maar boven ligt genoeg.

Ik installeer me intussen met een boek en bakje koffie op de bank. Grote ramen zorgen voor een mooi uitzicht. Via de app volg ik de kids en manlief bij de eerste afdaling deze winter. Jammer dat ik er niet bij ben maar zo op de bank, boekje erbij, de wolken boven het fjord zien voorbij drijven. Het kan slechter.

Rond 11 uur heb ik even genoeg geluierd en ga alvast salades maken voor morgen. Couscous en bonensalade want daarin zitten etenswaren die we makkelijk konden meenemen. Eten meenemen naar Noorwegen is ook creatief denken en oplossen. Laat ik dat nu toevallig leuk vinden😁

Rond 13 uur krijg ik weer berichten van de familie. Skigebied is redelijk, veel smalle afdalingen en onduidelijke paden. Niet veel geprepareerd. Eigenlijk denken de meiden en Rini dat ik morgen ook beter niet mee kan gaan...... Ik baal wel een beetje. Niet zozeer om het skiën maar omdat ik het nu niet kan proberen of het met mijn knie nog lukt. Aan de andere kant, het gaat nu redelijk en wil ook geen risico nemen. Dat wordt morgen weer relaxen......

Rond 15.30 komt de rest van de familie weer terug. Skiën was leuk maar het gebied niet zo. Veel sleepliften en smalle bospaden...... maar een voordeel, het was niet druk.

Na een warme choco met slagroom (Ja ja, allemaal uit Nederland) mag ik eindelijk het chalet verlaten. Gisterenavond heb ik wel 5 keer gehoord dat ik beter niet alleen kon gaan wandelen want er ligt veel ijs. Ik ben dan ook braaf niet verder geweest dan de veranda voor een frisse neus en foto. Fijn die bezorgde familie leden. Ik ben geblesseerd, niet invalide.

Het tochtje over de vakantiepark hebben we overleefd. Het is inderdaad ijzig. Niet ik maar Rini glijdt tot twee keer uit en kan zich maar net staande houden. In het huisje installeren we ons op de bank en voor de tv. Luxe dat de Wifi zo goed is dat we kpn en netflix kunnen gebruiken.

Na het eten ga ik lekker douchen om dan nog wat spelletjes te spelen. Kakkerlakken poker, ja serieus.... pokeren met insecten en een potje duizenden. Morgen weer een dagje sneeuw, sneeuw, sneeuw en bank hangen 🤗

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade