Dag 3 (22 dec) Bergen en Voss:

22 december 2019 - Vossevangen, Noorwegen

Na een onrustige nachtje worden we om 5.45 wakker. Er gaat echt iets niet goed met deze vakantie. Deze keer niet de inwendige wekker maar this is your captain speaking. De omroep installatie gaat aan voor de mensen die in Stavangen van boort gaan. Ze moeten 6.15 uur in de auto zitten. Erg fijn voor de rest van de mensen die tot 12.30 moeten.......

Gelukkig kunnen we verder slapen en staan we om 8 uur op. Intussen benieuwd of we het spuugvrij hebben gehouden? Yes, het was best even spannend vooral met Chloë maar iedereen van ons heeft het overleefd. Gisteren hebben we de bedden uitgeklapt en liggend hadden we veel minder last. Tijdens het slapen wel een paar keer gemerkt dat de boot flink trilde of wat schommelde maar dat was het dan..... Teleurgesteld 😉 We hoorden bij het ontbijt dat niet ieder gezin het goed had gehad in de nacht😂😂

Rond 9 uur gaan we naar de ontbijtzaal voor het ontbijtbuffet. En ook nu is de keuze weer enorm. Eerst maar eens wat koffie en dan langs de warme hoek. Spek, eieren en worst voor Rini en de kids. Ik ga voor fruit met yoghurt. Eerdere ervaringen hebben ons geleerd dat je het beste de maaltijden vooraf kunt reserveren. Scheelt enorm in de kosten. Maar we zien ook veel gezinnen aan dek met een tas vol uit Nederland. De charme van het ontbijtbuffet is ook het Noorse karakter. Toch net weer andere etenswaren dan bij ons en het mooie uitzicht. Het restaurant zit op het achterdek en we varen intussen al voor de Noorse kust.

Rond 11 uur verlaten we de hut richting dek. Deze boot heeft ook een overkapt dek en we vinden nog een tafeltje bij het panorama raam. Tussendoor gaan we regelmatig even het dek op voor een frisse neus maar vooral te genieten van het uitzicht en het maken van foto's. Doordat we nu tussen de eilanden voor Bergen varen, is de sterke stroming en daarmee het schommelen van de boot ook weg.

Rond 12 uur krijgen we weer de intercom. Nu mogen wij naar de auto,s omdat we om 12.30 gaan aanmeren. We blijven nog even om de haven van Bergen te zien en lopen dan weer 5 etages naar beneden waar de auto staan. Het uitrijden gaat heel voorspoedig en om 12.45 uur rijden we de kade van Bergen op. Het zonnetje schijnt en het is 9 graden. Niet echt wat we hadden verwacht.

De navigatie geeft aan dat we nog 110 km moeten rijden naar Voss maar daar gaan we 1.5 uur over doen. Grappig dat we achter verschillende Nederlandse auto's rijden. Allemaal in dezelfde richting.

Om 14.15 uur komen we aan bij het resort. Het rijden ging heel voorspoedig. We hadden zo'n 30 tunnels maar dat was prima. Uitzicht was mooi maar niet spectaculair. We hebben intussen mooiere punten in Noorwegen gezien. Er lag geen sneeuw tot ongeveer 20 km voor Voss. Beetje Winterberg ervaring..... je rijdt er naartoe en niks en opeens ligt er sneeuw. De laatste 5 km moeten we nog flink omhoog. Hier ligt wel sneeuw maar niet op de weg.

Bij de receptie worden we vriendelijk ontvangen. Dat hebben we in Noorwegen nog niet zo vaak meegemaakt. De receptioniste legt uit dat ze geen 6 persoons huisje meer hebben maar dat we daarom een 9 persoons huisje krijgen. Pas gerenoveerd maar helaas zonder sauna. We kunnen eventueel morgen naar een ander huisje. We gaan even kijken en het huis is prima. Groot zelf maar vooral met een fantastische uitzicht en fijn meubilair. In morgen wisselen hebben we geen zin. We nemen de 9 persoons.

Nog een voordeel, we hebben een parkeerplaats recht voor de deur. We lopen enige keren want het busje zit echt vol.....Terwijl alle spullen in de keuken worden opgeborgen gaan de meiden een kamer uitkiezen. Ze hebben keuze uit 3 kamers en kiezen voor een de kamer met badkamer. Wij hebben ook een kamer met badkamer, goed geregeld.

Tijd om te relaxen. Een drankje in het zitgedeelte of gaan we in de tv hoek zitten...... Er is hier ruimte zat. En de meiden zijn helemaal blij met de Wifi en er is zelfs Netflix.

Straks zelf weer een keer koken, ook lekker en vanavond een spelletje bij de openhaard. Morgen gaan Rini en de meiden skiën. En ik...... tja 🧘🏼‍♀️📖🛌🏼

1. Yvonne:
    22 december 2019
    Leuk om te lezen. Veel plezier samen.
  2. Mart Gosens:
    22 december 2019
    volgens mij word dit een doe vacantie
  3. Rob Gosens:
    23 december 2019