Dag 15: Halifax - Toronto - Amsterdam

7 mei 2022 - Goffs, Canada

Aan al het leuks, komt een einde. Helaas is het vandaag zover. De laatste dag. We kunnen wel uitslapen en uitgebreid ontbijten. Hierna ruimen we de laatste spullen op en maken we de camper schoon. De vuilwatertank, vers watertank en wc tank moeten worden geleegd en de keuken en badkamer schoon. Bedden afgehaald en vloer geveegd. Dan is het gelukkig een kleine ruimte.

Rond 11.30 uur we weg van de camping om onderweg nog te tanken. Deze moet juist vol. We moeten om 12 uur bij de verhuurder zijn en het is nog 16 minuten rijden.

Het inleveren gaat vlot. Geen schade, alles is leeg en de tank juist vol. Binnen is het ook prima opgeleverd. We gaan de papieren afhandelen, ook rondom de problemen met de boiler. Ja, weer die boiler.

De medewerker aan de balie wil ons tegemoet komen met 50 dollar. Dat is ongeveer 37 euro. Dat vind ik zeker niet voldoende. Minimaal heb ik 250 dollar in gedachten als compensatie voor de gemaakte belkosten en motel. We moeten wachten op de manager want de jongen aan de balie weet het ook niet. Het loont de moeite want de manager wil ons tegemoet komen. Ze heeft al eea gelezen in het dossier en stelt 450 dollar voor. Daar gaan we mee akkoord. Het avontuur is nu echt voorbij. Of zou het weer chaos zijn op het vliegveld?

We zijn om 13.15 op het vliegveld. Onze 1e vlucht gaat om 18.20 uur van Halifax naar Toronto. We kunnen al inchecken en de koffers dumpen. Het is een klein vliegveld maar er is een Tim Horton. De keten voor koffie, donuts en sandwiches. Deze keten zit overal en altijd druk. Tip van Mark: de timbits. Dit zijn de rondjes van de donuts 😂😂

We geven onze laatste contant dollars uit voor koffie en donuts. Ook bijkomend voordeel, je hoeft in de koffiecorner geen mondkapje op want op het vliegveld en straks in het vliegtuig is het weer een mondkapje in.

We kijken tussendoor wat winkels. Er is een kreeften winkel waar je verse kreeft kunt kopen en schijnbaar mee kunt nemen aan boord...... Erg populair.

Na de koffie, gaan we alvast door de controle en douane. Geen idee of het druk is... Niet dus. Binnen 5 minuten staan we aan de andere kant. Weer winkels en een restaurant. We lopen wat rond, doen een spelletje, lezen wat en gaan dan een hapje eten. Tijdens de vlucht van 2 uur van Halifax naar Toronto zit er geen eten en drinken bij. Je kunt iets kopen. We bestellen wat te eten en drinken en krijgen weer XL porties. De glazen zijn model bloemenvaas en een heel groot bord eten.... Hier kunnen we wel even op teren.

Rond 17.30 wordt er omgeroepen dat de vlucht naar Montreal vertraging heeft omdat het personeel nog van een andere vlucht moet komen. Dit heeft ook effect op onze vlucht. 1 uur vertraging. We hebben 1.5 uur voor de overstap in Toronto. Volgens de dame aan de balie komt onze overstap niet in gevaar..... Nou, we redden het net. Het is helemaal aan de andere kant van het vliegveld. We lopen er 20 minuten op en komen 21.11 aan voor de vlucht van 21.15 uur. Er zijn meer mensen te laat en weer lopen we 30 minuten vertraging op. Maar we zitten erin. Op naar Amsterdam.

Deze keer zitten we twee aan twee in het vliegtuig. Al snel een wissel van plek want Rini zijn video scherm doet het niet. Ik wil toch geen film kijken maar wat drinken en eten en dan slapen. Ook Chloë wisselt van plaats met Quincy. Zij zit naast een terrorbaby. Huilen, schoppen en spullen weggooien..... Quincy is veel strenger tegen moeder en kind🤔😂

1. Chantal:
    7 mei 2022
    Het zit er weer op inderdaad. Fijn dat we er op deze manier ook een beetje bij waren. Leuk geschreven. Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn!
  2. Rini, Claudia, Quincy en Chloë:
    8 mei 2022