Dag 1 (20 december): Hamburg

20 december 2019 - Hamburg, Duitsland

Vanochtend ging om 6.30 uur toch weer de automatische wekker af terwijl we er eigenlijk nog niet uit hoefden. Toch nog een beetje in vakantie ritme komen.

Gisteren was alles al gepakt en gezakt. Busje gaat vol mee. Dus vanochtend was het niet meer als douchen, aankleden en ontbijten. De reis was immers maar 500 km naar Hamburg.

Na een zeer voorspoedige reis, zijn we om 12.45 uur in Hamburg. De zon schijnt, 8 graden. Wat willen we nog meer. Na veel gezoek op internet hebben we een hotel gevonden met buiten parkeerterrein. Want handig zo'n busje voor spullen maar niet met parkeren. Gelukkig zit er ook op loopafstand een metro station.

Inchecken verloopt voorspoedig en dan een aangename verrassing. Wat een leuk hotel. Een oud schoolgebouw verbouwt tot hotel. Modern en van alle gemakken maar toch sfeervol. Mooi.

Maar ondanks al dat moois zijn we niet van plan om lang op de kamer en het hotel te blijven. We kopen een dagkaart voor het openbaar vervoer en daar gaan we.

Eerst stop is de neue markt. Helaas lopen we een ietsje pietsje verkeerd maar we vinden een kerstmarkt. Met heel veel eten, lekker eten. Als we eenmaal aan het einde zijn en oversteken zien we ook de ouderwetse kerstmarkt. Niet enorm groot maar wel mooi opgezet en ingericht.

Hamburg heeft niet een grote kerstmarkt maar wel 15 verschillende.

Na een stop bij de Italiaan voor pizza en pasta, zijn we klaar voor ronde 2. De kerstmarkt aan de haven met ijsbaan en de foute kerstmarkt van st. Pauli. Zoals de hamburgers zelf zeggen de geilste kerstmarkt van Duitsland. Gelegen tegen de Reeperbahn....

De ijsbaan is leuk. De rest is niet veel soeps. Maar we vinden een leuk tentje voor warme choco met slagroom. Dan maar op naar de kerstmarkt in rode gloed. Maakt het de naam waar.... nee, maar we zijn het 18+ gedeelte niet in geweest met de kids. De rest was wel sfeervol met al dat rode licht 😂😂 maar ook nog wel braaf. Mooie markt in een parkje. Sfeervol.

Met zere voeten gaan we terug naar het hotel. Toch een vermoeiend dagje. We nemen nog een drankje in de bar. Voor een keertje een mojito. Alvast voor morgen.

Voor nu gaan we lekker slapen. Morgen na het ontbijt op naar de boot.

1. Mart Gosens:
    21 december 2019
    fijne verjaardag en genieten jullie er maar van