Dag 3: Township and Robben Island: 23 april

23 april 2018 - Cape Town, Zuid-Afrika

We worden wakker van een gekletter, bhlll regen. Na de zo mooie dag een flinke tegenvaller.
Vandaag worden we opgehaald door een lokale gids die ons meeneemt naar een township. De bus is er en mooi op tijd. We zijn maar met 6 personen, een mooi aantal.
Met de bus reiden we door de stad naar het oudste gedeelte, Landal. De oudste township, opgericht in 1954 vanwege de apartheid. We gaan met de locale gids, een jongen uit die wijk te voet door het voorste gedeelte. Het achterste gedeelte is te arm en dicht bevolkt. Daar kunnen we alleen met de auto langs.
De kindercrèche is super schattig maar de huizen.... poeh toch wel een confrontatie met ons rijke leven. Ze wonen in een hok waar wij onze hond nog niet in laten zitten met 2 gezinnen, totaal 12 personen. Dit te zien heeft toch wel impact.
We vervolgen de toer en zien ook de mooiere kanten. Een grote gemeenschapszin, de kleinere bedrijfjes. Daarna gaan we met het busje langs de krotten. Dit is echt hutje aan mutje, stank, troep en zooi.
Na de uitgebreide uitleg, nemen we afscheid van de locale gids en gaan we naar het Alfred en Victoria waterfront voor de boot naar Robben Island. Maar de chaffeur waarschuwt al, het weer gaat omslaan, wind en hoge golven. Misschien wordt de boot geannuleerd. En idd, bij aankomst blijven alle afvaarten voor de middag geannuleerd. Wel wat teleurgesteld maar ook opgelucht dat we de tocht niet in zwaar weer hoeven te maken, bedenken we een alternatief. 15 jaar geleden zagen we groen toen we uitstapten op Robben Islamd. Super misselijk, lege magen😕 en de rest van de dag gamel.
Misschien maar goed om het niet te herhalen
Uiteindelijk willen de kids heel graag naar het aquarium en bezoeken we het aquarium. Super leuk, vooral de voederpresentatie.
Een heftige ochtend en een gezellige middag. Morgen worden we om 8 uur opgehaald door Bobo Campers. Weer spannend!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Cindy Raaijmakers:
    23 april 2018
    Indrukwekkend, he. Goed om eens te zien, dan worden we er aan herinnerd hoe goed we het hier hebben en hoe vaak we zeiken om niks. Enne...het aquarium ziet er fantastisch uit! Veel plezier!
    Liefs,
    Cindy